Saturday, March 10, 2018

Forum its okay done

Alhamdulillah aku dapat harungi forum ni sampai habis.

Memang tak tertanggung dah, cuma berharap dapat bertahan sampai hari kejadian. Tak tahu dapat kekuatan dari mana, Allah yang bagi semua kekuatan ni. Tapi tak tahu macam mana nak harungi hari-hari selepas ni. Serius dah tak termampu nak hadap realiti. Tak kuat. Sangat tak kuat.


Aku dah tak kisah orang nak cakap batak attention ke apa ke. Aku memang dah tak tertanggung. Tertonggeng berguling-guling dah ni.


Aku siap bawak tisu pada hari kejadian sebab takut termeleleh. Nasib baik Areefah kuadd :’) cuma pada waktu tu jela.


Awal-awal masa di approached untuk share dalam program ni, aku tak berapa yakin since aku memang dah dari bulan 11 tahun lepas lagi tak berapa nak stable. And getting worst day by day. Aku tahu keadaan akan bertambah teruk if aku tak setelkan semua ni, the prognosis makin teruk tapi tak ada cara yang baik untuk setelkan semua ni. Apa jua decision yang aku ambil, aku akan sakit jugak. Aku tak mampu nak hadap realiti tersebut even aku tahu aku tetap akan perlu hadap. Tapi aku fikir mungkin ni sumbangan terakhir yang aku boleh berikan? Walaupun sangat teruk perkongsian aku pada hari tersebut, tapi at least mungkin memberi sikit manfaat even pada satu individu?


Aku ni bukan ada apa-apa pun. Ye, aku ni sampah je. Aku tak pandai macam orang lain. Duit? Lagilah takde. Menghabiskan duit orang ada lah. Rupa langsung takyah cakap lah kan. All in all, aku layak ditendang sana sini je. Layak dibuang sana sini. Aku sedar kehadiran aku banyak menyusahkan orang. Even aku tak buat apa-apa pun! Tu pun dah cukup mengharu-harakan keadaan. Kenapa? KENAPA? KENAPA?


Tulisan pun dah berterabur ni. Actually sama macam aku cakap sekarang ni. Cakap berterabur. Kadang aku tak ingat pun apa yang aku cakap or type beberapa minit lepas. Bila baca balik, baru teringat. Aku dah tak dapat bezakan antara realiti dan fantasi. Aku penat dengan semua ni. Aku just nak semua ni berakhir dengan baik tapi aku tak tahu macam mana.

Allah, guide me.









Related Post



0 advice(s):

Post a Comment

thanks =)