Thursday, October 18, 2018

Sakit mental dan kecantikan


Dengan niat untuk menghazafkan seroquel dari hidup, harini aku pegi la klinik pakar. Dengan mehnah dan tribulasi parking yang tiada penghujung, aku menghujungkannya dengan memanfaatkan uber yang disediakan oleh bukan kerajaan PH.
Balik tu, aku di bawa dinaiki Honda Accord oleh pakcik berjanggut putih berkopiah. 
“Assalamualaikum. Saya Areefah. Boleh saya duduk depan?”
Begitulah ayat klise yang selalu disebut setiap kali naik grab. Dan aku pun terus naik walaupun tanpa dijemput. Baru je masuk sebelah kaki, sipi-sipi aku terdengar
“....tak macam sakit pun?”
Mulut mengukir senyuman tapi dalam hati bertanda tanya “adakah kepala aku harus berlumuran darah sambil tangan aku dibaluti semen dan kaki aku bertongkat baru tanda sakit?
Sambil aku tersenyum tak kerang busuk, pakcik tu bertanya lagi, “betul pergi jumpa pakar ni?”
Taktau la dah kenapa dengan aku harini, masa pergi lagi la bercakap sepanjang jalan. Lepas pakcik tu tanya macam tu aku jawab la
“Ye la, betul la”
“Pakar apa?”
“Pakar psikiatri”
“Apa tu?
“Pakar psikiatri dan kesihatan mental”
“Lain macam je” (sambil ketawa kecil)
—-
Ok dah malas nak cerita selanjutnya.
Cuma nak bagitau, ingat orang cantik tak boleh sakit mental? 
Sekian.


Related Post



0 advice(s):

Post a Comment

thanks =)