Sunday, June 27, 2010

nak bagitahu satu dunia aku ada twin



okay aku dah bagi tahu. jadi lepas ni jangan ada kata yang aku tak bagitahu lagi =.=




slalunya ini lah yang terjadi. 
bila sesi ice breaking dengan kawan-kawan yang kita baru kenal,
orang tak slalu cerita kan mengenai sibling.
jadi aku pun tak ada lah nak memulakan ayat dengan
"hey,nama saya Nur Areefah, boleh panggil nur.saya bujang dan ada seorang kembar.Nama dia Nur Afeeqah bla..blaa..blaaaa.." 
( ....then cerita pasal dia plak ) ~__~

tapi bila dah lama duduk sebumbung 
dan orang akan tahu yang aku ada kembar maka  akan terjadi peristiwa seumpama ini
contoh situasi :

aku : esok nak g matrik johor.
si fulanah : buat apa?
aku : hantar adik aku ( aku bahasakan dia adik dengan kawan-kawan walaupun aku tak panggil dia adik )
si fulanah : eh?adik kau dah matrik? sebaya ke? ( org akan terkejut sebab aku jua sedang matrik )
aku : err..twin
si fulanah : tak bagitahu pun kau ada twin!!?
aku : =.=" ( dah agak pertanyaan itu akan tersembul )

selain itu ayat yang akan terkeluar

wah, bestnya ada twin! eh best tak ada twin? =.=

eh sama tak muka korang ( nama pun twin zzz )

apasal tak belajar tempat yang sama ( perlu ke ) =.=

dan seribu satu soalan ( senarai diatas adalah top carta soalan hot )



pasal best ke tak best ke, sama jee kott dengan sibling lain.
setiap kejadian ada best &  tak bestnya.
antara tak bestnya sian mama abah kalau apa-apa kena beli double..
contohnya buku teks sekolah time zaman muda-muda dulu.
kalau tak kembar kan boleh perturunkan je.
ni bila beli dua set dah cam membazir kottt
tapi tak apa demi ilmu =.=

adegan paling best bila part ada kawan lama teruja nya jumpa aku dan berkata
"AFEEQAH!!!!"
tengok-tengok salah orang laa =.=

aku away untuk beberapa ketika
sekejap lagi nak g hantar afeeqah ke UiTM Shah Alam yang baru register hari ini utk degree nya 
( aku blum degree X_x )
 tahniah la dapat jugak 1st choice nak ke UiTM tuh ^_^
n then esok awal-awal pagi nak pergi hantar kakak aku adeelah ke KLIA, 
dah nak balik US, tak dapat raya kat malaysia lagi this year X___x
flight pukul 9,then aku bergegas ke kelas jam 11 =.=
tata, away for a while..

New Baby Clipart :: Twin Babies
siapa terrer teka mana satu Nur Areefah, mana satu Nur Afeeqah?

Related Post



25 comments:

  1. dah lama tau ko ade kembar..=.=
    =)
    walaupun tak tnye..

    ReplyDelete
  2. okay, meh nak komen cliche lagi.
    hahaha.

    ko ada twin efa? x gtaw pon!

    (walopon aku mmg tahu da)

    annoying x?

    ReplyDelete
  3. Teringin nak ada adik kembar =] Macam seronok tengok.

    Don't you get annoyed when people ask the same question over and over again? If I were you, it will bother me so much =x

    (http://ohmonstar.blogspot.com)

    ReplyDelete
  4. lisa ok je nak tanya pun aku sedia jawap.ye!

    lin best KOT

    khairunnisa tak pun.alah bisa tegal biasa gitu

    ReplyDelete
  5. weh twin ko? same x wajah tuh? wahhaha

    ReplyDelete
  6. twin ko sengal cam ko x.?

    ke sama je perasan bidadari.? XD

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. apsal tak letak gambo skali kt sini..
    hoho

    ReplyDelete
  9. ak ad soalan
    twin kau sama lopek xcm kau?
    hahahaha
    msti soalan tuh pun slalu terkeluar bler org tnyer =.=

    ReplyDelete
  10. qeey bukan aku dah jawab ke? =.=

    ReplyDelete
  11. faiz, aku je bidadari =.=
    aku sengal tapi aku tak nak kata dia snegal walopun dia sengal

    ReplyDelete
  12. amir aku nak letak tapi takot kau teruja sangat

    ReplyDelete
  13. lop kau la orang 1st tanya.aku dah kata aku tak nak jadi cam kau..maaf ye

    ReplyDelete
  14. are gya pic tu mmg tak jadi kot =.=

    ReplyDelete
  15. aq salah sorg ahahaha duk tnya soklan2 tu ;p

    ReplyDelete
  16. woooooo efa ada twin.

    baru kami tau..

    ReplyDelete
  17. baru tahu?takpenah tgk tv ke? XD

    ReplyDelete

thanks =)