Friday, December 17, 2010

lesbian tuuu

menurut pandangan beberapa laman sesawang, lesbian ini berertiA woman whose sexual orientation is to women. <---- sumber : http://www.answers.com/
- Lesbian is a term most widely used in the English language to describe sexual and romantic desire between females <----- sumber : http://en.wikipedia.org/wiki/Lesbian

atau dengan kata nama lebih sopan, lesbian bermakna songsang la.tak tegak/lurus..ni apa yang aku faham la..
tapi zaman sekarang ni, ada sesetengah orang yang pandang siapa yang tak ada buayafriend tu sebagai lesbian dan begitu jugak kalau laki takde gelifriend, kira gay... #ehyeke? 

memang laa tak semua kannn~ aku sendiri pun masih single dan menawan, tapi masih tetap lurus.. ada jugak jenis yang tak boleh hidup tanpa kehadiran lelaki. dulu zaman muda-muda masa sekolah dulu, ada geng bus sekolah aku tu cakap dulu masa dia tingkatan 1, dia sekolah convent, dan bila tingkatan 2, dia tukar sekolah sebab dia tak boleh hidup tanpa lelaki.. hahaha memang lucu =.=" 

kisah aku pulak, aku dulu time zaman muda-muda sekolah memang sungguh amat sangat soSial sebab masa aku sekolah stk tu memang life agak sosial la ( aku tak kata sekolah yang sosial, tapi i myself ). tak kisah la dalam persatuan atau kelab atau apa sahaja lah. dan kawan lelaki pun aku anggap macam kawan perempuan la. kiranya kalau aku open dengan perempuan, macam tu jugak dengan lelaki. sama jugak masa masuk mrsm muar.


tapi sejak masuk UIA pj, aku rasa macam kejutan budaya.hohoo.. terus jadi segan untuk berkomunikasi dengan lelaki sebab seminggu aku masuk tu memang tak cakap langsung dengan laki. tapi lepas tu, macam biasa jelaa.. ada budak-budak laki ex-maktab aku tegur dan macam biasa, sebab ramai kot dak laki maktab aku masuk uia pj jugak. aku bersosial la jugak walaupun aku tak join apa-apa kelab atau persatuan.

tapi sejak masuk uia nilai, aku memang tak ada langsung member lelaki. aku memang tak kenal siapa-siapa pun la. kiranya aku hidup 3 sem tanpa lelaki langsung laa. hohoo.. walaupun classmate aku sendiri pun aku tak kenal apatah lagi nak berbual-bual~ dan memang kalau jalan dan selisih dengan lelaki tu rasa macam darah mencurah-curah kat muka.. rasa nak nangis pun ada lagi-lagi kalau jalan sorang dan ada laki jalan dekat. time tu baru laa aku mengerti apa itu makna malu.. pesona malu sungguh indah sebenarnya. haha pemalu rupanya aku ni =.=" tu kalau kat area UIA nilai ni laa.kalau kat luar aku tak ada la segan mana walaupun jalan tunduk aje >.<" kat luar still  sosial jugak kannn.. lagi laa di soSial networking @_@'

Nur Areefah si pemalu...awww ^_^'

tapi start last sem aku kat uia nilai ni, baru la aku agak sosial kembali. maksud aku, aku kembali involve kan diri dalam persatuan dan macam-macam laa >.<' sebenarnya starting sem lepas lagi, tapi sem lepas walaupun aku berpersatuan tapi tak pun perlu berkomunikasi yang campur lelaki perempuan. in fact, kalau dalam kelas perlukan presentation ke apa ke, memang tak perlukan mix brothers and sisters. tapi sem ni memang sangat berubah laa.. baru minggu lepas untuk presentation, lecturer suruh cari ahli kumpulan yang mix laki dan perempuan. dan sebab aku memang tak kenal langsung budak laki dalam kelas aku tu, aku jumpa lecturer lepas kelas tu dan cakap suruh lecturer yang tolong pilih sebab aku tak kenal langsung dengan mereka X__x teruk sungguh aku ni..ngaaa~ 

sorry lah snap pic senyap2 xD

dan ni yang sebenarnya aku nak cerita. panjang sungguh muqadimah =.=' setelah sekian lama aku tak bersukan, dah 2 tahun kot..hua3... aku harini kembali ke medan sukan..cewahh.. ni semua gara-gara sports and martial arts carnival ( SMAC ). aku lebih berminat netball dan acara balapan sebenarnya. tapi aku rasa aku dah tak mampu nak speed dah bila dah kurang muda ni. lain laa masa muda-muda dulu.. speed dan jarak jauh pun mampu lagi =.=" tapi untuk SMAC ni, aku masuk valley ball..sebab lama sungguh tak sentuh main bola ni.. last aku main masa form 2 masa wakil sekolah dulu ^^,


dan tadi ingatkan latihan asing-asing tapi sebab court ada sebijik je, so campur laa..brothers yang jadi coach..perghh mula-mula tu aku rasa macam OMG OMG OMG dah la aku tak reti main, apesal laki ada kat sini plak..syuh3~~~ tapi aku cekalkan hati jangan cuak! hohooo...sebenarnya dah berapa kali latihan tapi aku baru datang harini sebab sebelum ni, setiap kali latihan mesti aku ada meeting laa apa laa..okay i hate clashing event.. dan harini aku datang untuk pemilihan, terus dapat sebab tak cukup peserta..ngaaa =.=" dah laa main tengah hujan..woo~~ memang harus laa habis bengkak tangan aku sebab lama sangat sangat sangat tak main.. sebelah tangan aku dah jadi hulk. main guna tangan je, tapi kaki pun lebam sebab jatuh masa panjat pagar >.<' opss kaki pun main jugak nak berjalan-jalan.



so kesimpulan, kalau hidup tanpa laki dalam tempoh masa yang lama tu tak bererti laa akan jadi lesbian.
laki dan perempuan ni memang saling melengkapi. tapi tak bererti akan mati tanpa mereka.
 dan nak berkawan dengan lain jantina, tak salah. tapi kena laa jaga adab masing-masing,ikut syariat.
 jangan sampai terlampau. kalau dah rasa lain macam tu, better hentikan (^^,)
jangan timbulkan fitnah hati <--- click untuk tengok cara mengelak masalah hati ^_^v

Related Post



27 comments:

  1. aku ingatkan kau nak cerita pasal lesbian tadi. >.<"

    so.. kau gi convent ritu bagi talk pasal lesbian la.?

    ReplyDelete
  2. tak jugak..tp kat sana memang ramai mengaku mereka lesss >.<

    ReplyDelete
  3. suweettt siap picture malu2 lagi...suweett
    betol3!! setuju ngan post niyh...


    btw, ko pandai main volley??????O.o

    ReplyDelete
  4. @izrin_anis

    jgn bgtahu sangat orang lain aku sweet =.="
    bg jelaa game apa semua aku tibai huahuaa..

    ReplyDelete
  5. wah!! cite menarik~ double like..tp mne nk klik like nie..ish~

    ReplyDelete
  6. tekan butoon share tu..bila dah ada kt facebook, tekan la like..keh4...

    ReplyDelete
  7. @Suhaib

    menarik?jgn perli..ngeh..thanks anyway ^^,

    ReplyDelete
  8. hahaha~~
    i'm not lesbian too..
    walaupun suke tgk orang pompuan..
    sebab sume cantik~~

    lalala~~

    ReplyDelete
  9. yupp...hidup tnpa lelaki bukan faktor utama mendorong pada terjadinya hubungan songsang...pokok pangkal hati kita... :)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    DI KALA HUJAN

    ReplyDelete
  10. wow beb.. bior betul.. ko x ckp ngan laki..
    huhuhuh

    ReplyDelete
  11. anda di tag :)

    http://banyaktehkereta.blogspot.com/2010/12/gecko-art-like-win-contest.html

    ReplyDelete
  12. oh baguslah sebab jaga pergaulan.. saya pun sekolah agama dulu ni.. bila masuk univ jadi pendiam skit sebab segan dan tak campur dengan girl heehee

    ReplyDelete
  13. hohoho
    kesimpulan dia dont judge someone, ;D

    oh btw selamat mengeluarkan peluh,
    contohilah aku yg rajin bersukan

    ReplyDelete
  14. mana boleh kakak ipar aku les? :D

    saya normal. harap maklum.

    ReplyDelete
  15. di sebalik kejayaan lelaki ada perempuan..eh ada kaitan ke?

    tak kisah pun sosial, penting untuk membina skill komunikasi, tapi biarlah dalam batasan tertentu

    ReplyDelete
  16. kiranya, sy kena cari pakwe cepat2 la ni areefah? T_T mana nak cari...

    ReplyDelete
  17. hohohoh..lesbo ! lesbi ! T_______T

    gua laki la tak reti main tampar tampar ni xD

    btw tak de eh butang share ? rase cam ade..

    ReplyDelete
  18. tuh la. aku pon ade kawan yang mengatakan bahawa yang xda bf tuh xnormal.

    XNORMAL? paham paham jer la kan.
    memang ntah hape hape la kan.

    masing2 kan ada pandangan masing2.

    btw, efa bapak busyy! msti orang penting ni..

    ReplyDelete
  19. ak msok UM pn mcm culture shock jgk mule2..
    lama2 ok la, bola biasakn

    ReplyDelete
  20. hahaha.
    tapi, bila tak bercampur tu, rasa 'sakinah' tu banyak kan?!! ;)

    areefah, tlg ambik yg bergambar kat sini http://agrowinguporchid.blogspot.com/2010/12/i-never-quite-being-muslimah.html ;)

    ReplyDelete
  21. culture shock smpi sem 3.

    boleh tahan.

    tp ok la tu.

    ReplyDelete

thanks =)