Wednesday, October 13, 2010

senarai hantaran perkahwinan ku

tentu ramai sudah menonton
video perkahwinan hamzah dan nadia.
kemudian pada ten ten ten semalam, perkahwinan dato dr SMS & Datin Dr. Harlina.

dan mengenai video perkahwinan hamzah dan nadia yang tersebar di facebook dan semuanya dari kaum sejenis aku.dan laki pulak tergamam dan rasa tergugat dengan kehadiran video tersebut.masing-masing buat muka ketat je.


bagi perempuan yang normal, siapa yang tak teringinkan perkahwinan yang gah sebegitu. tapi aku normal jugak, tak pun. aku pun dah pernah mengeluarkan kenyataan yang aku tak nak bersanding di atas pelamin ( bukan fobia pelamin runtuh oke ). dulu muda-muda  kecik-kecik selalu la berangan nak kawen macam tu, macam ni.tapi bila dah matang dan menawan ni, aku tak ada nafsu pulak nak majis kawin-kawen grand tu. bagi aku, segalanya setelah kawen  yang untuk selama-lamanya tu, lebih penting dari kemewahan semasa majlis perkahwinan yang hanya sehari.inshaAllah... walaupun ada yang cakap "kau kena fikir keluarga jugak, mana tahu parent nak yang gempak-gempak dan nak jugak berpelamin segala." famili yang nak kawen ke aku yang nak kawen? ehe!  lagi-lagi kalau dia tu sorang je anak laki dalam famili, tapi harap aku dapat yang ramai siblings laki la..ehem! hint disitu xD


tapi memang bukan itu jawapan aku.kalau aku kawen dengan si dia, bererti aku berkawen dengan famili dia jugak. dan sebab itu jugak kita ada budi bicara untuk bincang elok-elok..terangkan elok-elok kenapa kita taknak begitu. dan harap dia dan keluarganya adalah tergolong dalam mereka yang berada dalam tarbiyyah, inshaAllah..

jadi, apa yang aku nak stress kan disini, aku memang tak ada nafsu kat majlis gempax-gempax..asalkan ada majlis untuk mengumumkan kat kawan-kawan serta saudara-mara yang aku ni bukan lah tak laku sangat xD..majlis tak gempak, dan aku jua tak nak lah hantaran yang gempak-gempak handbag, kasut, pakaian, tudung, make up berjenama segala tu. i dont even know that yang jenama-jenama segala tu. tapi tak bererti aku tak nak hantaran.. so ni lah senarai yang aku nak kan.. simple SAHAJA >.<


paling penting apa-apa broadband yang boleh buatkan aku on9 anytime anywhere ^_^




Ipod SONY disitu >.<


earphone/headphone mesti extra sebab earphone aku selalu rosak =.="




sony ps3 + set PSmove dan lagi bagus 3DTV xD


 
sony DSLR set =D

kos hantaran = 100 + 1000 + 200 + 1500 + 3000

hurm...nampaknya lagha blake =.= tapi itu lah hakikatnya..dah kawen nanti aku masih kah berpeluang untuk bersama-sama dengan semua benda ni?ngee~ boleh aje.. setelah tambah tolak darab bahagi, semua ini + majlis kawen dan persiapan tak sampai rm10K pun ( sikit la jugak tu kan? ) =.=" keh4..apa pun, tak aku tak desprate semua bendalah ini.. cuma aku nak cakap aku lebih bernafsu kat semua benda ni daripada kasut, baju, begtangan, dompet dan segala bagai yang berjenama-berjenama tu. tapi tak tahu la tiba-tiba malam ni aku tidur dan tiba-tiba bangun dan menjadi lebih feminin pulak kan~ yang lagi penting sekarang, kalau tak dapat semua benda ni pun, aku lebih dari bersyukur dah kalau dapat seorang suami yang menerima aku seadanya.cewah~ siapa tak suka dapat kawen kan? =D plus yang juga penting, aku perlu mensolehah kan diri. tu la persediaan yang sangat menarik ;)


buat asasi tak habis lagi dah pk pasal benda nih =.="






Related Post



61 comments:

  1. senang gile nak kawen ngan kau,jimat kos =.="

    ReplyDelete
  2. senang gile nak kawen ngan kau,jimat kos =.="

    ReplyDelete
  3. asyraaf >
    tak susah ni.nak tak?ekeke

    ReplyDelete
  4. syafeeq > dah tau senang, ape lagi~

    ReplyDelete
  5. perghh...best2...efa jum kawen...ahahahaha.....:p

    ReplyDelete
  6. aeroz > tak romantik sngguh ajak kawen di blog =.= sediakan laa candle light dinner ke..ekeke

    ReplyDelete
  7. nk ker...????candle light dinner kat ne??tas kapal...huhu...xDDD

    ReplyDelete
  8. dalam perahu mcm cun~
    goyang perahun,terjatuh candle, terbakar satu perahu, dan karam dah macam titanic lak, u jump i jump..ehe!

    ReplyDelete
  9. ok...mlm ni proceed...part u jump i jump uh x yah jump..karam skli nan perahu uh...xPPP

    ReplyDelete
  10. ok...mlm ni proceed...part u jump i jump uh x yah jump..karam skli nan perahu uh...xPPP

    ReplyDelete
  11. kalau dah jummp, sapa yang nak bg semua hantaran nih kat ak?hoohoo. nak karam tunggu kawen dlu laa..xD

    ReplyDelete
  12. hee...nk kwen x ley..syarat ak,ak kne ajak kawen kat tas kapal uh...ajak kat cini ko jugak ckp x romantik..huhuhuhu

    ReplyDelete
  13. byk lagi cara romantik..lu pk la sendiri..hoho

    ReplyDelete
  14. x nk....huhu...ko select la kat ne...>.<

    ReplyDelete
  15. kalau aku select tak surprise lah.. cube laa buat kezutan sket >.<'

    baru lebih terharu xD

    ReplyDelete
  16. bye time you married,ps4 dah kluar,product psp terbaru dah improve,sony dslr versi baru....

    so,kurang berangan,keep update list hantaran awak...hihihi

    bila plan nak kahwin

    ReplyDelete
  17. haiqal > pk lama-lama takot orang lain masuk line la =.="

    ReplyDelete
  18. fa, kalo xsempat main bnda2 tu bg kat kina je la..heheh

    ReplyDelete
  19. firdaus >
    i dont want psp..nak PSmove or wii and sejawatan dengannya. i dont think so nanti dah ada ps4 coz ill marry as soon as possible..hak4
    ( tu pon kalau ada orang nak =.= )

    ReplyDelete
  20. kyna>
    mana boleh tak sempat.sure sempat punya xD
    we use all of it in our daily life, isnt it?

    ReplyDelete
  21. hahah.. areay, best tul senarai hantaran ko.. aq suke kot... :))

    ReplyDelete
  22. nabila > eheh nak jugak ke? kau ske aku ke hantaran aku? =.=

    ReplyDelete
  23. kalo aq suke ko dh len mksd uh..
    aq suke senarai hntaran ko...
    cam same ngan aq nyer.. hahah

    ReplyDelete
  24. lain maksud pe?perghh selame ni kau tak ske aku ke? =.="
    aku tahu kau mmg ske ikut apa aku ske.ekeek

    ReplyDelete
  25. org len masuk xpe...2 rezeki dia..huhu...ak cri yg len...>.<

    ReplyDelete
  26. cis bagi harapan palsu.baru ingat dah nak dapat kawen awal..ekeke

    ReplyDelete
  27. faiz yg pakai baju melayu. haha eh patutnya ko yg pinang dia seh

    ReplyDelete
  28. nina> oh igt faiz bakal angkasawan lg sorang tu..ak bukan nak kawen dengan angkasawan pun..huhuhu,,

    faiz tu takleh dah sebab dia tak pakai lengkap..ekeke

    ReplyDelete
  29. bengong gile!
    kopak husband ko niy..
    seb bek dah cerai kite niy HA HA HA HA HA HA!!!

    ReplyDelete
  30. kopak?aku rasa plg tak kopak laa sape kawen dengan aku.rugi kau ceraikan aku

    ReplyDelete
  31. woah.best.idaman aku jugak cm tu.heee..

    ReplyDelete
  32. fadhli >
    kalau leh, broadband pon nak sony eheh! =D

    ReplyDelete
  33. haha
    best gler brg hantaran ko areefah oiiii
    hehe ;p

    ReplyDelete
  34. hahaa.bukan la efa.aku idamkan hntran cm tu.more to gadgets.

    ReplyDelete
  35. hahah.. aq mmg suke ko.. minat lagi tau.. mlm2 termimpi2.. kui3... errk.. ye ker.. aq rase ko yg suke ikot ape yg aq suke.. [tongue twister]

    ReplyDelete
  36. ok, aku ngaku dan terpaksa berbohong demi menjaga hati..kate kawan~
    kena laa jaga hati kan..hak3

    ReplyDelete
  37. haha..efa2...
    tp okla kot..
    lain dr yg lain

    ReplyDelete
  38. ramai je kot yang rekues mcm ni, plus derang mgkn nakkan grand wedding jugak.tapi aku lebih pentingkan hantaran daripada majlis yang $_$ huhu

    ReplyDelete
  39. ko ni cam kawan aku lah.
    tapi dia dapat2 suma tu lepas dia kawen la.. ahaha. :D

    ReplyDelete
  40. Sama2!
    Asasi pun tak habis lagi.

    Ush, superb ar barang2 tu.

    ReplyDelete
  41. Good post! We are linking to this great content on our
    website. Keep up the great writing.

    Take a look at my blog post; novoline app iphone

    ReplyDelete
  42. Dear All MCA Members in respect,
    That Yip Kum Fook of head Gombak and Yip Jiun Hann MCA Youth chief Gombak or father and son trying to grab the High Committee MCA party on this December
    We hope that members of MCA party considering profuse, please not vote to people have two faces because their behaviour are very bad for Chinese community in Malaysia.
    They used the power politic to cheating female, destroying others family , until the money SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, DESA JAYA, KEPONG, KL ,and dare swallow money of Buddhist temple and Indian temple land in Taman Daya he was burning to getting rich for own greed.
    If this kind of opportunist groups supported the MCA party and we believe that this MCA party will not grown forever.
    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete

thanks =)