Sunday, August 22, 2010

histeria ketika solat tarawikh

nak cerita sepanjang pengalaman aku untuk program bersama akhawat karisma di desa vista.
agak sadis tapi tak terbayangkan betapa happynya aku ^________^
seram pon adaaa~



pada mulanya plan nak buat kat mana tah?
tapi area nilai jugak lahh.
disebabkan minggu-minggu terakhir ni adalah minggu kesempitan,
semua assignment dan quizzesss ada pada minggu-minggu terakhir ni.
then semua nak tarik diri dengan alasan nak siapkan assignment.
sangat sedih laa dengan alasan tersebut.tapi apa mampu buat, tu pilihan mereka :)

jadi plan diubah, dan buat kat rumah syaza di desa vista, sepang.
aku memang happy habis.
memang benda paling happy bagi aku apabila bersama dengan akhowah2 sekalian ^___^
at least dapat lupakan beban assignment, isnt it?

kami pergi menaiki taxi, rm4 sekepala.
sampai disana, kami masak.
aku masak okeh!!! XD
tapi agak sadis bila terpaksa memalukan diri untuk memasak =.=
but at least aku try la jugak kann, dan bukan la tak reti langsung.
aku reti jee nak basuh ayam tuhhh.



sangat seronok berbuka puasa di rumah.
thanks parent syaza :)

dan malam tu kami ke surau desa vista.
surau tu memang lah tak sebesar masjid, tapi boleh tahan ramai yang datang untuk tarawikh.
tapi ramai jugak kanak-kanak yang sekadar datang untuk buat bising =.=
part paling tak boleh blah, time lepas iqamah isyak, terus black out.
dan time tu memang sangat laa gelap.
maka kanak-kanak yang ramai tu menjerit macam orang histeria.
mula-mula aku cam cool jelaa,tapi tetibe takot sebab bunyi budak-budak tu menjerit.
punya laa hingaq~

pagi esoknya, sahur dirumah jugak.
untuk pertama kalinya untuk puasa tahun ini aku makan nasi :)
bestnyee..tiba-tiba teringat rumah X_x
tak pernah balik lagi sejak puasa nie..

siang tu, program talk dari kak khaulah.tajuk cara berinteraksi dengan al- Quran pada ramadan.
tajuk pun dah menarik, apatah lagi isinya bukan?

ok, part paling sadis bila dah nak balik X_x
ibu syaza hantar kami balik.
thanks a lot syaza n famili sebab sudi menjemput kami berprogram disana ^_^
thanks jugak yang menjayakan program

syaza & famili - memang happy habis laaa~
shifa - thanks sebab menjalankan jugak program ni
adibah - aku memang kagum habis dengan kau sebab kau sangat busy, dan nampak sangat penat tapi sudi jugak join program
aisyah -thanks sebab sudi join program untuk perkenalan kita yang singkat dah, lepas ni nak tinggalkan uia dan berjuang di jordon :|
farah - thanks adik 1st year student datang bersama geng-geng :)
asma' - respek laa walaupun tahu last minute pasal ubah program, tapi still mahu join untuk menjadi insan terpilih ^_^
kak khaulah - thanks for the nice talk n membuka mata kami mengenai video tuh
kak huda - sudi datang dari jauh dan thanks untuk segala yang dishare.



rugi zahir&batin siapa tak join..
ok, sekarang ayuh bermanja-manja dengan assignment.

Related Post



16 comments:

  1. ko punya title blog nih menyeramkan btull...apedaa... huh

    ReplyDelete
  2. hahaha apesal semua menyalah kan tajuk ni =.=

    ReplyDelete
  3. hurm..syaza mane ek??aku de member name syaza gak kat uia nilai,kos irk

    ReplyDelete
  4. haah...!! ye ar tuh....hoho.dak maahad hamidiah kajang...lame seh tak jumpe die

    ReplyDelete
  5. kau ex maahad kajang gak ke?

    betullahtu..nnt kat gombak jmpe laa..ngeh

    ReplyDelete
  6. tak3 aku ex sbpi sabak bernam...syaza tuh kawan baik aku time darjah 6..pas darjah 6 die trus menghilang hohoh

    ReplyDelete
  7. huhu title terbaik...baru nak layan seram..tersgt nakal tau..

    ReplyDelete
  8. abdul

    ooo dak sbp o.0
    die takpe2 lepas cenfos jejak kasih balik..ngeh~

    ReplyDelete
  9. han >
    tak seram ke?kan ke seram tu =.=

    ReplyDelete
  10. ces..haha..tp histeria time bulan puasa prnah trjadi dlu...n saya ade citer kt blog hehe

    ReplyDelete
  11. apa punya anak dara tahu cuci ayam jer hahahaha

    ReplyDelete
  12. la..ingtkn betul2 ada org histeria td.. ;)

    hmm....areefa masak apa..? tk cite pun.. ;)

    jom ke APA KATA HATI pulak
    APA CERITA HARI INI

    ReplyDelete

thanks =)