Sunday, May 31, 2015

Banding

Acapkali IIUM Student wifi ada masalah, 
pasti akan ada yang compare dengan IIUM Community,
yang dahulunya gah.

Tak dinafikan, comparison tu benar dan jugak sgt tepat. 
Dan tak salah pun untuk compare sebab memang betul pun kan.

Cuma aku prefer not to. 
Sbb dua2 pun bg aku ada kebaikannya dan keburukannya. 
Dan aku rasa aku sendiri pun agak kurang gemar untuk dibandingkan. 

Lebih-lebih lagi, aku tak ada apa-apa. 
Sebagai bakal fresh graduate, 
masing2 sekarang dalam fasa memburu kerjaya. 
Dan alhamdulillah ramai dah dapat dan aku tumpang gembira :) 
Mereka menggunakan kepakaran dan minat yang mereka ada. 

Berbanding dengan aku (compare diri sendiri), 
yang sampai sekarang aku sendiri tak jumpa lagi dimana kekuatan aku. 
Aku tak ada apa yang boleh disumbangkan. 
Aku tak boleh nak buat apa-apa yang boleh membantu. 
Mungkin makin menyusahkan ada la. 

Tipu kalau tak jelous dengan orang lain, 
tapi aku sedang dalam usaha untuk explore apa yang aku boleh, 
tapi masih belum berjaya. 
Doakan :) 

Kadang, memang down bila fikir (duk fikir la ni), tapi tu realiti. 
Dan apa yang aku mampu sekarang adalah untuk terus kuat dan tak give up. 
Tak mudah tapi tak mustahil inshaAllah :) 

Betul, bila fikir balik bukan je xde apa yang boleh disumbangkan, 
tapi juga aku gagal melahirkan pelapis. 
Rasa macam tak dapat nak maafkan diri sendiri, tapi sampai bila kan? 
So terus move on dan cuba untuk sama-sama membina diri, 
dan mereka-mereka yang terhidang didepan mata. 

Mungkin aku lah yang seperti IIUM Students wifi pada hari ini.
Boleh connect tapi tak boleh guna. 
Wujud tapi tak berguna. 

Moga Allah ampunkan dosa yang menghijab



Related Post



6 comments:

  1. analogi yg mendalam mksudnya ni kak.
    menangis baca... :'(

    ReplyDelete
  2. Areefah... kekuatan areefah .. inshaAllah moga Allah thabatkan kita atas jalan ni. N moga amal kita bukan debu

    ReplyDelete
  3. Areefah... kekuatan areefah .. inshaAllah moga Allah thabatkan kita atas jalan ni. N moga amal kita bukan debu

    ReplyDelete

thanks =)