Friday, December 18, 2015

Lipas

Aku ada bela lipas dalam sangkar :)
penternak berjaya katakaw.

depa makan sisa biskut.
masa beli sangkar tu,
siap dapat biskut lagi,
sebagai makanan untuk sang lipas.

dan sekarang sangat rindu lipas-lipas tersebut.
sebab mereka dah hilang.

ada orang culik ke?

aku syak,
lipas-lipas tu bergabung dan lepaskan diri daripada sangkar tersebut.

dan sekarang,
aku hilang semuanya.
bukan sekadar lipas.



sebenarnya banyak aku belajar daripada lipas-lipas tersebut.
yang mana akhirnya aku jadi kuat dengan lipas :)

so kewl.

---

(Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring, dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): "Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka. 
(3:191) 

Related Post



1 comment:

  1. hmm, lipas pun boleh dirindui, akak x rindu saya ke? :P

    -cuba teka siapa 3-
    :PPP

    ReplyDelete

thanks =)