Wednesday, February 14, 2018

Suku Abad + 2


Wallahi,

Aku tak mintak pun hidup macam ni.

Sakit,

Sakit sangat.

Ingat best ke kalau hari-hari rasa satu badan macam kena siat?

Hati, otak, jantung, dada, semua.

Non stop frontal lobe gaduh dengan occipital lobe?




Tapi aku ada option ke?

TAK.




And people will always put the blame on me.

No matter how,

No matter what.

Manusia tak tahu betapa struggle dan gila nya aku nak hadap semua ni.

Manusia tahu nak judge je.




Tapi takpe,

Nak salahkan aku.

Sebab aku memang tak guna.

Undeniable.

Kewujudan aku memang akan sentiasa bagi bala pada makhluk sekeliling.

Dan aku tak minta semua itu.

Gila ke aku nak mintak semua tu?!




Aku tak kisah dah manusia nak kata aku attention seeker ke apa ke,

No one will never understand.




Hidup aku menang sentiasa malang, sial, malang, sial.

Nak kecam, silakan.

Aku ahli neraka?

Aku tak reti bersyukur?

Apa lagi?

Tak pernah cuba untuk kuat?

Ikutkan sangat perasaan?

Menyusahkan orang?

Ada lagi tak?!




I am fine.

I mean, I need to.

And memang sejak dua tiga bulan ni aku dah tak tahu apa itu erti tenang.




Aku diamkan semua tu tak bererti aku lembek!

Whenever I am on my very low(est) point,

Tahu la aku apa nak kena buat.

Tahap malu dah aku nak pergi hospital.

Rasa macam attention seeker namatey.

Tapi aku lawan!

Aku pergi sebab aku masih mampu lawan.

Tak ke kuat tu?

Ingat mudah ke nak lawan rasa dinegatifkan tu?




And now,

I try my hard.

Tak tahu nak kuat macam mana lagi.

Tapi aku tak ada option dah.

Sakit.

Aku tak mampu.




Aku hamba.

Tipu kalau aku takde rasa untuk question apa yang berlaku ni.

Tapi sebab aku hamba,

Aku lemah.

Aku tak tahu macam mana untuk kuat dah.

Aku bukan tak cuba.

Wallahi tu sahaja aku mampu.

Maafkan aku, Allah.

Maafkan aku, manusia.




Dikala umur meningkat setahun,

Aku masih tak mampu menyumbang apa-apa.

Dan aku tidak berharap apa-apa.

Kerana itu akan memakan jiwa aku.

Aku cuma berharap,

Dapat sihat.

Related Post



0 advice(s):

Post a Comment

thanks =)