Sunday, August 29, 2010

[IHRAM PEPIAS] : part 1 - pengalaman malam pertama

whoaaa..
lama tu tak update blog.
oke nak share pengalaman semperna program ihya ramadan anjuran pepias ( persatuan pelajar islam selangor )
walaupun aku hanyalah ex-pelajar selangor X_x
i am soo lonely.
but thanks a lot qursya ain sudi jd peneman saya =)
sgt best kami sekepala
i just arrived pj siang tadi dalam 4.30 dari sabak bernam.

aku dapat tahu pasal program ni pada malam ptg rabu tu..
asyraaf call dan tanya free tak dari khamis malam sampai JUMAAT siang..
dan kebetulan pulak memang time tu free.
setelah berfikir untuk sejenak, aku macam tertarik untuk sertai..
then asyraaf cakap program tu dari khamis sampai ahad X__x

dan aku dah macam serba salah lah sebab memang sangat banyak program hujung minggu ni.
antaranya iftar fscc, iftar ex-classmate, usrah.
tapi sebab aku cam dah teruja nak join program ihram ni, aku dah cancel yang lain sebab pada mulanya asyraaf bagi harapan palsu =.=

malam tu aku sangat busy dengan kerja yang berlambak, dan tak dapat nak packing barang.
lepas subuh baru aku berjaya sudah kan kerja, dan lepas tu terus packing barang.
aku sempat tidur sekejap pagi tu then pergi kelas dengan mamainya, dah la ada quiz =.=
dan kerja yang aku siapkan semalaman tu lecturer cakap tak perlu hantar dlu..sadis X_x

kelas ptg tu sampai pukul 4, dan aku expect sampai dalam pukul 3.40 lah,
tapi lecturer extend kelas sampai pukul berapa aku tak tahu.
tapi dah kul 4 tu dia tak stop lagi, tapi sebab aku nak jugak ke program ihram ni,
aku keluar kelas tepat jam 4 dan lari kejar bas ke uia pj.bas pukul 4 =.=
mujur tak kena tinggal bas, mean aku memang ada rezeki untuk join program tu, alhamdulillah ^_^

setibanya aku di pj, aku pergi melepak bersama ex-classmate, physical sciences masa di uia pj dlu..
dan tunggu untuk berbuka bersama..
thanks sangat ex coursemate yang sudi spend masa dengan aku..layanan 5stars.thanks a lot,,
miss u all damn much :|

malam tu aku cam tak nk berpisah dengan mereka, tapi kerana ihram,
aku pun terpaksa laa ke untuk tunggu bas dalam kul 8malam..

bas dah penuh, jadi dalam 7 orang termasuk lah aku kena naik roller coaster kereta yang dipandu oleh ikhwah uia gombak if im not mistaken..
perjalanan sangat menggerunkan ke sabak bernam o.0

setibanya disana, kami ditempatkan di asrama SBPI sabak bernam
teringat zaman muda-muda semasa sekolah dlu X_x
malam tu ada taklimat sikit dan kemudian tidur..
walaupun tempat tidur tu sangat membuang selera untuk tidur tanpa cadar, tapi atas kenikmatan tidur tu aku tak kira dh, asalkan dapat tidur =)

to be continued..........................


waiting for 300th follower XD

Related Post



12 comments:

  1. sejak bila plak aku kasi harapan palsu????
    walaupown aku trpenah secara x sengaja, x kan ko dah x caya aku lg??? sobsob~~~

    ReplyDelete
  2. acap > aku cakap kau bagi harapan palsu coz at the first place u told me that program tu from khamis to jumaat..yang kau g pk jauh-jauh tu buatpe =.=
    tapi aku mmg tak caye kau dah pun..hua3

    ReplyDelete
  3. rasyid >
    eh eh?ye ke?hohohooo..
    haah la, kau pernah bgtahu,tapi aku tak ingat..huhuhu..
    tapi satu best pasal sekolah kau..sebab macam sekolah lama aku..
    aspuri dia mmg cam sejibik sangat, tu yang aku teringat zaman muda-muda..
    dan banggunan pendek-pendek je..huhuuh

    ReplyDelete
  4. aku gtaw ko sampai ari ahad ler... ko jer yg x dgr...

    ReplyDelete
  5. asyraaf > hellooo,telinga aku masih sihat dan cun seperti ownernya =.="
    xpe, xpe... benda dah lepas, dan aku dah pergi dan aku dah enjoy dan aku dah tacink ^_^

    ReplyDelete
  6. ko taktaw ker aspuri tu haunted hahaha(mao takot-takotkan)

    ReplyDelete
  7. rasyid >
    ada kisah seram disebalik nya ke?
    emm tak pernah lagi aku dengar hostel yang tak haunted..
    aku rasa semua berhantu, tapi tak pernah rasa apa2 lagi..huhuhu

    ReplyDelete
  8. mesti bes :D
    kalo bkn student uia join ase2 boleh x?

    ReplyDelete
  9. memang sangat best!!aye boleh je..sebab ni bukan utk dak uia je..ni under pepias..untuk student2 satu selangor..hee~

    ReplyDelete
  10. tu la kannn,, memang best sangat-sangat..tengs bendahari XD

    ReplyDelete

thanks =)