Monday, August 30, 2010

buka puasa dengan air liur ditengah jalan

kejadian ini berlaku tadi, masa pulang dari closing caremony ihya' ramadan & majlis khatam al-quran kat sini.
aku ni kalau ada org invite apa-apa, memang susah kalau tak nampak muka,
unless ada clashing program.
since aku dah sampai nilai pagi tadi lagi,

dan tak ada kelas hari ini,
dan suddenly dapat invitation ke program ni.
b4 ni aku tak tahu pun pasal program ni mgkn sebab dah lama aku tak ada kat sini.

aku dah siap, dan keluar rupanya hujan X_x
tapi aku nak jugak pergi, dan redah jugak laa hujan tu..
aku dah la pergi sorang-sorang,
tgk yang lain semua berbaju kurung dan melayu.
aku je pakai t-shirt =.=
segan jugak laa, tapi apa nak buat..


antara program yang berjalan adalah bacaan surah lazim dan penyampaian hadiah.
antara program ihya ramadan yang berlangsung dah dekat sebulan ni adalah
nasyid laki dan perempuan,
syarahan english, malay, dan arab,
banner semperna ramadan,
hafazan, debat dan banyak lagi.


ni, tokoh ramadan uia nilai untuk tahun ni
azzrulkhan namanya kalau tak salah.
sebak aku tgk vid pasal dia T_T
tapi sangat kagum laa dengan beliau..
tak sangka tiba-tiba air jernih mengalir di pipi..
kalau nak tahu lebih lanjut apa yang membuatkan beliau mendapat anugrah tu,
tanya laa dak2 uia nilai yang lain.huhu

lepas habis semua-semua tu,terus untuk berbuka.
tapi malang tidak berbau, makanan habis X_x
mungkin mereka tak jangka seramai tu student yang akan datang program ni.
well, selalunya program camni mmg la kurang sangat yang akan datang.
ramai jugak yang tak dapat makanan.

pada mulanya aku cam kecewa jugak la dengan pengurusan program yang boleh perkara camni boleh berlaku.
dah la program ni gabungan 3 persatuan tertinggi kat uia nilai ni..
tapi, takpe laa.. aku tak kisah pun..
mungkin ada kesilapan teknikal yang berlaku.
tapi yang aku paling happy sebab perkara ni berlaku,
bererti student-student uia nilai ni ramai jugak yang hatinya tertaut pada program-program tarbiyyah macam ni
sampai hadirin yang datang luar jangkaan ^_^
kan best kalau setiap program lain yang berunsurkan begini dihadiri pengunjung luar jangkaan camni :)

so aku pun balik laa ke hostel semula untuk mendapatkan juadah berbuka puasa.
dan tengah jalan tu, dah azan.
berbuka tengah jalan la nampaknya.
dah le hujan, dongak kepala, dah terbuka puasa..heheheh

Related Post



4 comments:

  1. oke, tibe2 aku rasa nak masuk uia sebab bi'ah dia sgt bestttttttt
    T__T

    ReplyDelete
  2. di uitm tak ada kah program2 sebegini?
    boleh saje di suggestkan~

    ReplyDelete
  3. ok la tu. kira berbuka juga la walaupun air liur.hehe

    ReplyDelete
  4. kaite holmes =.= >
    tu la kann dapat jugak berbuka..24 jam berbuka dengan air liur =.=

    ReplyDelete

thanks =)