Tuesday, June 22, 2010

yeay! dapat UPU

harap masih tidak terlambat untuk post mengenai ini.
akibat terlalu busy dan ketiadaan connection tak dapatlah aku nak bermanja-manja dengan alaMaya
tapi hari ini setelah penantian selama beberapa juta saat, maka dapat lah aku menikmatinya

berbalik kepada tajuk,
YEAYYYYY!!
orang lain yang dapat UPU, aku yang teruja lebih =.=
aku gembira bila masing-masing mendapat apa yang mereka idamkan :)
rasa macam nak senyum sampai ke telinga
walaupun di hati aku sangat lah jelous dengan kalian,
tapi aku sangat happy bila kalian happy ^_______^
congrate yu all!! <3




afeeqah - Sains Kejuruteraan sistem maklumat UiTM Shah Alam
amyny- medic UKM
faiz  - biomedic engineering UM
syafi' - mekanikal industry UTM
atikah - IT UTP
ku izzati - fizik UKM
erin - math UM

amirfazwan - sains komputer rangkaian & keselamatan UTM
nidzam - electrical engineering UTM
farhah - kimia USM
qila - akaun UDM
athirah -sains math UPM
ariff - sivil engineering UKM
ariff leman - UPM
fadhli - PJK UPSI

( ni yang aku tahu, sorry sapaa yang aku tak mention, 
pls let me know, n if stated n salah, gtau ye ) =.=



bila timbulnya topik ini,
aku teringat kisah muda-muda ketika mendapat result SPM
perkara yang menbuatkan hati aku remuk rendam
setiap malam hingus meleleh2 =.=
even sampai sekarang,that y aku benci kesorangan
dan kerana itu juga tiada istilah bosan dalam hidup aku
kerana aku rasa hidup ini sangat busy body

memang time tu aku sangat down tidak terkata,
aku spend masa kat rumah jelaa bersama alaMaya kesayangan
sebab tu aku sangat menyayangi warga Republic of 1991
dulu kini dan selamanya
aku tak dapat nak share kan kesedihan aku pada kalian
tapi kalian dapat menghiburkan aku dengan telatah mereka yang tahape2

bila dapat offer UIA setelah melutut,
aku dapat physical sciences.
memang selama hidup aku tak pernah terfikir untuk minat subjek ini =.=
aku cuba untuk minat dan menerimanya dengan hati terbuka,
tapi bila hati dan kepala hotak berkata tidak maka tidak lah ia
mind set itu sangat penting.
aku tak tahu apa yang aku dapat blaja fizik

bawah ni laa yang aku apply utk UPU lepasan SPM dulu.
nampak sangat aku memang terhegeh2 untuk ke UIA kan?
tapi aku mensia-siakan peluang bersama fizik.
cinta aku terhadap HUMAN SCIENCES masih membuak-buak
tapi malangnya aku tiada jodoh untuk bersama dengannya :|
dan sekarang aku berdiri di dalam course pilihan ke-4 aku



walaupun aku sudah jatuh cinta kepada economics and management sciences,
tapi hati aku masih kepada first love aku iaitu human sciences.
aku berharap aku dapat memilikinya ketika degree nanti.
tiba-tiba aku rasa menyesal sebab sem lepas tak apply untuk tukar ke human sciences
member kata if dapat above 3.5 mmg terus dapat tukar yeke?
tapi tak apa, ake sedia mengharungi apa yang aku ada sekarang.
apa pun yang aku ada sekarang, aku sangat bersyukur.
yang penting aku dapat buat yang terbaik untuk orang-orang yang aku sayang
lebih-lebih lagi diri aku sendiri

apa lah erti hidup kita tanpa kegagalan kan?
ujian itu adalah rahmat daripada-Nya
ye, aku dah dapat merasainya :)
pointnya sekarang, sentiasa la gembira walau besar mana pun ujian kita dapat :)
mudah dituturkan dengan kata-kata tapi mungkin susah untuk diterima..?
tapi ingatlah tiada yang mustahil.
Dia lah tempat terbaik untuk mengadu
Dia lah segalanya untuk kita
lagu 'rahmat ujian' dari mestica
"Allah rindu mendengarkan rintihanmu berpanjangan"
ini la yang membuatkan aku semakin kuat.
ayat ini memberi makna yang cukup mendalam

orang cerita pasal UPU degree, aku masih ketinggalan zaman =.=

Related Post



12 comments:

  1. x kisah study mane2x pun,
    yg penting, study,
    drpd buang masa xtentu hala.
    cepat habis atau lmbt abis pun xksh jgk,
    yg pntg, study3x...
    =D

    ReplyDelete
  2. ngee..tu la pasai..
    ilmu itu penting

    ReplyDelete
  3. bgus masing2 ad hala tuju sndri
    all the best for us
    selagi kita RAJIn msti bole buat duit pada masa akan datang

    ReplyDelete
  4. aku tak sanggup rajin jika ianya adalah RAJIn =.=

    btw thanks a lot

    ReplyDelete
  5. perlu ke highligth rajis..
    nur goodluck on your study!!

    ReplyDelete
  6. tah dia tu..lopek mmg camtu kne la paham

    thanks anyway

    ReplyDelete
  7. betul la aku kata.
    human science ngan 3.5.
    ish~

    suke xnk kalah.

    ReplyDelete
  8. syafeeq mmg ada human science n ada 3.5 tapi relation antara dua tu yang kau buat tak sama =.=

    ReplyDelete
  9. micd setting tu sangat penting sebab ia banyak pengaruh setiap apa yg akan kita lakukan.. heheheh

    ReplyDelete
  10. klu dah tak nak,maka tak nak lah ia
    =.=

    ReplyDelete

thanks =)