Tuesday, September 21, 2010

potensi diri

setiap orang ada potensi sendiri.

aku jugak, dan ada kelemahan dalam someting
dulu aku pernah tanya someone(lelaki) pasal benda ni,
dan dia ada cakap dengan nada gurauan
" kau dapat A(ade minus) dalam subjek pasal 'ini', tapi tu pun tak boleh buat ka?"
hmmm..yaaa aku tahu dia dapat B(ada minus) tapi dia master dalam bab aplikasi.
dan aku?failed bila nak amalkan dalam kehidupan seharian sedangkan dah belajar walaupun yang belajar tu hanyalah basic.

well, aku paham setiap orang ada kelebihan dan potensi masing-masing.
walaupun aku tak jumpa lagi dimana kelebihan aku,
tapi aku tahu banyak je sebenarnya kan?? ( sila buat-buat angguk )
aku cuma kena explore dan asah segala kelebihan aku ini~
mungkin aku banyak bakat terendam, siapa tahu kan~~ =D



kalau bukan kita yang berfikir positif pasal diri kita, siapa lagi kan? =D 

Related Post



25 comments:

  1. eh yang sal idm tu cmne? leh lagi x?
    (ngan seikhlas hati bertanya)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. hehe...pompuan mmg bab mcm begini...mcm knal jer....>.<...
    i love my mom....ahaha...
    hmm..bgus2...cri kelebihan uh...kalu x xplore camner nk jmpe....hehe..
    trdel lak...adeh...>.>

    ReplyDelete
  4. cube pelan pelan mesti boley
    gudluck dear!

    ReplyDelete
  5. syafeeq >
    aku paham kau nak exam next week >.<

    ReplyDelete
  6. sukemakan >
    bukan pelan dah,laju dah nie =D
    thanks btw :)

    ReplyDelete
  7. fair>
    ni bukan pasal study, ni psal benda yang hapen dalam daily life kite =.="

    tak perlu buku pun kita dah dapat buat SEPATUTNYA ~_~

    ReplyDelete
  8. tak tau ape yg dimaksudkan dgn bab tu. hehe..

    ReplyDelete
  9. unlimited >
    buat2 paham lahh..
    hee~
    agak2 ape yang perempuan agak slow tu ye la tuh XD

    ReplyDelete
  10. haha, standard lah, laki memng hebad aplikasi, perempuan memang hebad buku, lumrah kot,,

    p/s : comel kucing tuu, walau taknampak muka HAHA =)

    new entri xD :
    TIPS MENGENAL PASANGAN ANDA

    ReplyDelete
  11. wah ko nak download idm ke efa?aku baru mintak dgn org..

    ya2..aku juga seperti kamu..aku teringin kawan perempuan yang hebat pasal benda yang aku suka buat...err..mean benda tu aku xpandai tapi nak orang ajar aku sampai pandai..malangnya..last2 kena tnya lelaki..dan aku memang lembab..dan terpaksa menyusahkan dia(lelaki)..harharhar..(ketawa hambar)

    ReplyDelete
  12. athifah>
    bukan pasal idm je pun~
    ni pasal laen..cume idm ak ade masalah aritu.dan terkebetulan lak~

    ReplyDelete
  13. jgn malu bertanya..nnti sesat jalan... :)

    cuba la..buktikan yg kata2 "perempuan mmg slow bab begini" adalah salah..

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    AWAS BUAYA DILEPASKAN

    ReplyDelete
  14. ayat tu memang betul, tak dapat dinafikan :D
    cumanya sapa pun leh je nak buat, it depend on individual :D

    ReplyDelete
  15. haiqal>
    jgn silap paham okehh,
    aku tak terasa langsung..seriusly, betul wat ayat tu :D

    ayat pemangkin semangat tu =D

    ReplyDelete
  16. aku dpt C (ada minus)
    kalau dlu ye larh org ckp perempuan xhebat praktikal
    tapi skang sume sama jer..
    kt dapur pun ada lelaki rajin juga cm aku lol
    walaupun aku berkejaya tapi ak ttp turun dapur.. ad kne mengena? =D

    ReplyDelete
  17. fakhrur>
    aku ni sangat perempuan, tapi mahir jugak semua-semua tuh =.=

    ReplyDelete
  18. owk...bgus la...t ak g tau kat mak ak yg ad orng amik ispirasi dr ayat mak ak uh...hehe~

    ReplyDelete
  19. haiqal >
    ish jangan doww~
    eh tapi takpe laa, bukan ur mum kenal pun.. ekeke~

    ReplyDelete

thanks =)