Saturday, September 25, 2010

tak mengaku ic sendiri

kad pengenalan 1malaysia tidak
berkualiti?
( atau aku yang tak reti jaga? ) =.="

beberapa hari lepas raya haritu aku dapat call dari bank suruh datang sebab salinan kad pengenalan aku tak diterima sebab ic aku tu ada cacat sikit.
so dia nak buat yang scan tu ( ape tah nama dia yang nak read chip tu )
aku pun pergi la, dan lepas tu aku nak terus ke library.
sampai bank, chip aku tu tak leh bace..
memang ohno.com lahh~

dan aku disuruh terus pergi ke wisma persekutuan untuk buat kad pengenalan baru.. errr,
dah la time tu aku pakai mmg gaya orang nak pergi library jelaa..
dengan tudung malas nye..
tup tup kena pergi buat ic,
part nak ambil gambar laa paling sadis..
tapi lantak lah, kalau gambar tak ok, buat baru lagi..ekeke
rasa cam tak sanggup nak tgk ic baru lepas dia siap nanti


*tidak boleh dibesarkan =.=

ni ic lama aku.
nampak patah sikit side atas sebelah kiri tu?
aku memang jaga elok-elok laa ic nih.
simpan dalam tranparent case, n letak dalam ic holder lagi.
tapi tak tahu kenapa masa spm time muda-muda dulu aku gatal tangan pergi cabut dari bekas nya.

masa nak spm kan kena bawak ic.
dan kejadian patah sikit tu berlaku sejurus selepas exam chemistry.
masa tu tangan aku gigil habis laa, sampai boleh terpatah benda ni =.=
tak tahu kenapa air cond dewan tu rasa sejuuuukk sangat time exam
time assembly ke apa ke tak ada laa rasa macam sejuk.
maka, cacat lah ia sebab number 9 tak kelihatan.


pengajaran : 
1. jaga lah ic elok-elok
2. nak exam sila bawak glove jugak, baru tangan tak gigil =.="

selepas umur 18 kena tukar ic kan?sapa yang under 25 tahun tu dah tukar ic?

Related Post



22 comments:

  1. aku mmg kene tukar ic.sbb hilang.hahahaha

    ReplyDelete
  2. tu bukan tukar namenya..kui3~
    hilang mahal wooo kne bayar~

    ReplyDelete
  3. haha.aku xkene bayar.kene bayar 30 je rasanya.ade police report

    ReplyDelete
  4. wany>
    kau kena rompak ke hape?
    aritu aku tgk kne bayar rm100 if im not mistaken..

    ReplyDelete
  5. nard>
    haah kena tukar sejurus mencapai 18 ( kawan cakap ) =.=

    ReplyDelete
  6. ko xtau heh.wallet aku hilang.ade org cilok.hbes sume.lol

    ReplyDelete
  7. apesal aku tak tahu pun?huhuhuhu..
    laa kalau kes camtu dapat police report ke?baru tahu~

    ReplyDelete
  8. nina> masih ada masa sampai 25 huhuhu

    ReplyDelete
  9. aku dah tukar ic baru..tapi tetap x puas hati..sebab kena pakai tudung indon dorang..sebab waktu tu terpakai tudung kaler lain..huhu..

    ReplyDelete
  10. derang kasi tudung indon ke?ekeke
    mmg tak patot..huhuu

    ( buat laen laa..ehehe )

    ReplyDelete
  11. eh! lps 18 kena tukar IC ke?? biar btol???? sy masih guna masa darjah 6 dulu jgk...

    ReplyDelete
  12. irfan >
    yaa, sila lah tukar..ekeke..
    mesti muka sekarang lagi cun dari darrjah 6 kan?ehehe

    ReplyDelete
  13. hehehehe..ok la tue...
    aku nie tak tukar2 pon ic nie.erm...
    aku nie gambar kat ic aku mmg la muke slenge dan pakai kopiah...hahahhaha..malu weyhhh :P

    ReplyDelete
  14. ok lagi tu... ada kes orang bank cakap ic ni tak ley lagi guna sebab dah teruk sangat.. tp cip boley baca lagi... malangnyer bila nak buat baru orang JPN cakap selagi cip boley guna tak boley tukar... dah satu kerja kena bertekak sikit dan orang bank bila nak kuarkan duit...

    JEMPUT BACA DI BLOG SAYA
    domain percuma
    Kisah hari jumaat
    Gambar menarik
    Setem untuk Menyumpit

    ReplyDelete
  15. Efa...

    trimas, sbb bagitau kat blog anda/
    kalau tak smpai bila2 pon saya tidak menukar IC saya. Ingat takda limit.

    ghopernye ada. 25 ya;(

    ReplyDelete

thanks =)