Saturday, December 11, 2010

jom masuk Pertandingan ratu cantik yang halal

sudah berapa lama tak update blog, jadi sekarang aku kembali dengan nak mengajak kalian masuk ke
Pertandingan ratu cantik yang halal <------------------- click sini untuk masuk.rugi tak baca xD

jom laa masuk..jom lah!
aku tertarik betul dengan apa yang ada disitu.
tahniah kepada saudara/i amino world.
super duper double thumb-up :)

gambar hiasan je...


itu la terjadinya bila kita susah nak buka hati terima teguran.
bila kita tidak memperdulikan kata-kata orang yang sayang kita...kita dah dibutakan dengan kata-kata perangsang yang bila orang tegur kita tu bererti ada orang jelous sebab kita  perasan cantik/ cun / handsome segala. tak pun orang jelous atas 'kemajuan' diri kita... sedangkan orang yang menegur kita tu laa orang yang sangat prihatin dan sangat concern pasal kita.
tapi.... kita pentingkan diri dan demi kepuasan nafsu semata-mata...

mungkin dengan perlakuan sarcastik seperti ini akan membuatkan kita buka mata.
itu pun kalau kita berfikir bukan menggunakan nafsu semata-mata.
tapi jugak fikirkan guna akal dan iman..
tak perlu rabun dengan undang-undang dunia semata-mata

aku tahu, pasti ada jugak pihak yang nak menegakkan benang yang basah.
itu terpulang pada pendapat masing-masing lahh.
tapi ingat, kita bukan sahaja dikurniakan nikmat akal tapi kita jugak dikurniakan nikmat iman dan islam.
semoga yang baik itu dimanfaatkan bersama ^_^"

SUKAINA al-Zayer tidak mungkin berpeluang menang sebarang pertandingan ratu cantik kerana dia memakai purdah dan abaya yang tidak membolehkan orang menilai kecantikan wajahnya. Dia juga mengaku bertubuh gempal.
google, jumpa pic ini ratu cantik akhlak

Related Post



22 comments:

  1. ceit, aku bwu story telling mlm nih~~ ko dah ptog line~~ hahahaha

    ReplyDelete
  2. @Asy_raAf

    apa?tak paham?
    line apa aku potong?meh sambung balik

    ReplyDelete
  3. blog ameno uh gune ayat sakastik ke?

    ReplyDelete
  4. aku nk masuk pertandingan Raja termacho

    ReplyDelete
  5. @Raji berkata

    jangan memalukan diri.pasti tersingkir saat awal

    ReplyDelete
  6. aku xpaham ape yg ameno tu tulis..dia sokong yg mana sebenarnya..pening3

    ReplyDelete
  7. @ⓐⓝⓢⓐⓡⓤⓛⓛⓐⓗ

    kalau tak faham, baca lagi..nanti faham laa..hehehe...

    ReplyDelete
  8. uhuks~~
    penulisan blog tu terlalu tinggi tuk paham

    *atau aku ngah blur nie*
    lalala~~

    ReplyDelete
  9. @chittysarah

    baca sejibik2 dari atas sampai habis..pasti akan pahamm...heeee~

    ReplyDelete
  10. lau aq masok pertndgan nie, rase2 ley menang x?? hehe :)

    ReplyDelete
  11. ratu cantik sekarang bukan dinilai dari segi akhlak dan peribadi nya.
    kalau la kita contohi negara arab saudi
    kan lebih baik..

    ReplyDelete
  12. biar aku tlg jawabkan soalan di atas:
    amenoworld tu bukan penulis blog sarkastik yg bagus. Dia menulis ayat pelik dan menyuruh org refer kepada banyak2 link utk memahami. Nyatanya tak ramai yg nak buat mcmtu, jadi org akan salah anggap. Aku sound terang2 dah

    ReplyDelete
  13. @ARC™

    ye, banyak orang so ramai la pendapat..tu cara dia..dan bukan senang nak puaskan hati semua pihak.. tu cara dia nak menegur supaya org lebih sedar..kalau guna cara direct susah nak paham, mungkin ada certain pihak yang guna cara2 begini baru nak paham..dan dalam situasi ni, tak ada yang salah dan tak ada yang tak salah sebab lain orang lain taste dan cara nak fikirnya.

    ReplyDelete
  14. cantik akhlak lebih mulia dari cantik paras rupa yg tak dijaga batasnya.

    ReplyDelete
  15. datang gombak,awek semua cantik sehingga "pancitnya" Iman saya

    ReplyDelete

thanks =)