Wednesday, February 2, 2011

lesen P tidak ada nilai

lesen kenderaan sekarang merupakan antara keperluan, dan bukan lagi kehendak.
begitu jugak dengan harga sebuah kenderaan,
yang semakin hari semakin menjadi keperluan untuk memudahkan pergerakkan.



tapi memang tak ada guna dan tak bernilai langsung kalau lesen tu sekadar sebagai Perhiasan.
lesen aku masih P, dan memang aku tak tahu sampai bila statusnya akan jadi Perhiasan.
dan aku tahu, bukan aku sahaja.
ramai je kawan-kawan aku yang dah ada lesen tapi lesen tu sekadar memenuhi ruang dalam beg duit.
kan kannnnn? =.='

rentetan daripada peristiwa tu, memang aku terasa sungguh loser la bila orang mintak utk bawak kereta tapi aku tak dapat bawak sebab aku tak berani nak bawak.
lagi-lagi kalau bawak kereta orang.
dan banyak kali plan tergendala sebab perkara macam ni la.
kadang tu kenderaan ada,tapi tak ada pemandu X__x

aku berani bawak kereta abah je, 
tu pun sebab auto.
dan kereta mama plak manual.
dan lagi satu syarat utk aku bawak kereta kena ada abah atau mama kat sebelah,
baru berani =.="
kat rumah ada lagi satu extra kereta, sagaa...
boleh je nak bawak ke hostel tapi sungguh aku tak ada keberanian.



sebab tak ada lesen dan ramai jugak yang dah balik bercuti,
kami terpaksa memaksa ikhwah untuk bawak kami utk pergi beli barang untuk rehlah esok.
pada mulanya ingat nak suruh semua ikhwah sahaja yang beli barang,
tapi memandangkan barang dapur, dan aku rasa lebih sesuai akhowat yang beli,
so aku dengan muka bajet tahu pasal barang dapur ni nak la pergi beli.
rupanya aku pergi sekadar untuk memalukan diri.memang kena bahan habis laa..
perghhhh memang rasa darah bercucuran di muka.

tapi tak apa, salah aku jugak..
learn from my mistakes.
lepas ni tak ada la kaku sangat nak pergi beli barang keperluan dapur.
dah boleh kawen dah nihhhh xD
yang penting jangan memalukan diri sendiri lagi...

sumber : google

dan untuk rehlah esok di ulu bendol pun,
kami terpaksa import beberapa ikhwah sebagai pemandu.
sob3x...
maaf sangat sebab aku tak berguna X__x
tak apa, cuti 7 bulan nanti tuuuuu..
ada hikmahnya cuti 7 bulan, boleh mahir aku drive.huhuhu :)

ok la, siap untuk 'opening' rehlah esok sebentar lagi.
sungguh teruja..
program terakhir bersama KARISMA UIA Nilai ^_^'
seriusly sangat sayangkan ukhwah kami...
they are my spirits~

Related Post



4 comments:

  1. aq auto laju je..
    manual sengal2 skit..haha..

    ReplyDelete
  2. hahha sie nyoh ko demo efa,
    bkpo nakut ko gapo tu?

    ReplyDelete
  3. manual siyes penat doe...tapi aku suke.....kete manual cepat pickup..auto for loser...ahaks!!!

    ReplyDelete
  4. muahahahha... lesen p sebagai perhiasan..
    menarik n terbaek lar..
    tapi aq awl2 dpt P dah drive...
    ciap gesel2 kete org lagi...
    ye lar.. pnat2 buat lesen, xkan xmo try...
    hhuhu

    ReplyDelete

thanks =)