Sunday, February 6, 2011

penyiksaan zahir batin

aku tahu, bukan aku sahaja yang
mengalami penyiksaan zahir batin sebegini.
ramai lagi jugak turut terseksa.

sakit weoooi..
dah la aku tak balik, sepatutnya 6 hari ni aku berada dirumah dah.
cuti lama tuuu...
dengan kedai makan tak bukak, memang diet lah kann~
tapi demi 3 reports yang perlu submit dan presentation yang tergendala tu,
benda yang paling menyiksa jiwa raga aku ni bila wifi iium-community tak leh nak connect.

pelbagai jenis cara aku lakukan untuk tembusi line untuk mengonlinekan diri.
connect iium-guest dapat la jugakk..
tapi ada gambar bawak ni yang menusuk sanubari plak..


dengan ARUBA tu aku hanya boleh berskype dan bertwitter.
segala yang perlu on guna browser, tak dapat nak access.


thanks to chromed bird, sebab aku dapat bertwitter >.<"


dengan skype pun aku dapat berfacebook walaupun hanya buka home X_x


setelah mencuba mencari di seluruh alam,
cik bihah suggestkan aku untuk menggunakan vtunnel.com ni.
hilang sikit derita aku sebab aku berjaya on blog.
memang limited pergerakkan aku,
tapi still dapat jadi silent reader :)

tapi aku masih tak cukup, kurang bersyukur?
ramai kawan-kawan tlg untuk cari web proxy lain tapi masih tak berjaya.
sob3x

kemudian aku dapat pulak softwate ultrasurf.
wah memang terbaik!
dapat la online dengan tenang dan tabah walaupun ada sedikit masalah.
heeeeheeee heee

paling sadis bila tiba-tiba connection iium-guest disconnect,
dan semua wireless network aku cannot be detected.
perghhh, mengungkit kisah zaman muda-muda bila aku terpaksa reformat laptop sebab kisah sadis sebegini.
macam-macam aku dah try tapi masih tak berjaya.
dan alhamdulillah, akhirnya setelah buat system restore,
berjaya mengembalikan semangat yang hilang.
semuanya kembali seperti sediakala ^_^'
thanks pak wan! :)

rasanya internet perlu down supaya aku dapat siapkan semua reports tu >.<

Related Post



5 comments:

  1. welcome..ngaaa..
    bile nk blanja haa

    ReplyDelete
  2. hahaha... kesian ko.. tulah..
    len kali dah cutie pi ler balik umah...
    jgn syg sgt U ko tuh.. hahah

    ReplyDelete
  3. kesian2
    sekurang2nya aku boleh buka internet juga =.=
    mmg lah UlA ni

    ReplyDelete
  4. batinmu menjerit namun tiada suara~~~~ heeee...

    ReplyDelete

thanks =)