Saturday, February 26, 2011

resipi nasi berkuah sirap

masuk harini, dah sehari lebih aku dirumah, dan semenjak dah jadi
suri rumah @ the cunnest ibu mithali ni,
atau dengan lebih kata yang mulia, penganggur terhormat
aku nak berresipi la pulak :D

sebenarnya ni bukan la resipi sangat.
tapi more kepada tips penjimatan :P

ni gambar last lunch aku hidup sebagai orang bujang dibumi nilai tu
sob3x sadis teringat saat ini. tak pe, hidup perlu diteruskan @__@'

kenapa aku letak gambar ni?
haa...sebab masa ni la aku diajar minum makan nasi dengan air.
aku tak pernah buat macam ni sebelum ( ke aku je yang ketinggalan tak reti cara ni? ) =.=

kalau selalunya aku makan nasi + telur + kicap,
lepas ni boleh la tukar sikit, kicap tu ganti dengan air yang kita minum tu ~_~'
masa tu aku minum fresh orange, jadilah nasi fresh orange.
dan semalam masa makan dengan air sirap, aku makan nasi sirap ^_^'
tak ada la bosan dengan kicap sangat kannn~

bukan kedekut, tapi jimat ~_~"
yelaa, sekarang duk menganggur. 
kalau tak berjimat nak kasi anak makan apa kan? 
selamat mencuba! ^^,


Sesungguhnya orang-orang yang membazir itu adalah saudara-saudara syaitan, sedang syaitan itu pula sangat kufur kepada Tuhannya”.
( Surah al-Israa ayat 27 )

Related Post



22 comments:

  1. hahaha.. sedap ke?? nak try la nnt.. ganti kicap.. haks

    ReplyDelete
  2. lagi sebakkkkkkkkkkkkkkk weh haha :P

    ReplyDelete
  3. @edda(",)

    sedap ke tak kne tgk org yang makan tu jugakk..tp mmg sedap la..serius! ;D

    ReplyDelete
  4. Serius? Biar betul. Nak try pakai milo lah.

    ReplyDelete
  5. @ErasBerasKeras

    yeah susu pun boleyy..belum cuba belum tau :D

    ReplyDelete
  6. makan roti dengan majerin je. lagi jimat. sedap juge tu kan. hehe

    ReplyDelete
  7. er, efa.. aku rase mang ko yg ktnggalan kot!
    hehe.. ak pnah rase, mcm2 nasi-air dah aku rase! haha

    ReplyDelete
  8. again, i dont really understand how eating with a drink can help you saving =.-"

    ReplyDelete
  9. @Arimi/KimiWarrior

    suddenly baru terfikir apa relation nya sebenarnya sebab lain yang aku nak sampaikan sebenarnya ~_~

    atau dengan cara untuk cover, bersederhanalah dalam memilih makanan dan jangan terlalu demand...

    ReplyDelete
  10. last lunch sebagai orang bujang? hehe.lepas ni xtahu la~

    haha..lawak komen kau kat atas tu.xpe~kicap pon ade harga gak kalau beli sendiri(cover)

    ReplyDelete
  11. aku penah je try pakai air, tp xde la msokkan sirap..air kosong sudah.. xP

    ReplyDelete
  12. hahahahahahaha sdap x wehh msti sdap kn
    insyaALLAH ad mse akn ku cube yuppp hoho
    BTW epy holiday ...

    ReplyDelete

thanks =)