Monday, February 20, 2012

telurphobia

twenty-one.........alhamdulillah, now i'm 21 years old ++
13 February 2012.

first of all, thanks sangat kepada semua yang wish,
dan maaf kat yang masih tak sempat nak reply lebih-lebih lagi di inbox fb.
tempat lain, inshaAllah dah reply kan? :)
tak ramai pun, tapi kekangan masa dan ketiadaan internet melimitkan proses pembalasan.



menjelang 12a.m 13 feb 2012 tu aku dalam perjalanan daripada program 'anda bijak jauhi zina' di kolej uniti, PD negeri sembilan.
beberapa hari before tu memang agak busy la.
dan malam tu selepas agak penat dan risau sebab dag agak tak boleh sampai UIA before 12am, 
takot kena saman, memang tak dapat tidur la.
takut jugak driver tertidur ke kan.

semakin meningkat usia, semakin pelupa pulak aku ni.
memang tak ingat dah pun esok tu birthday aku.
tapi dalam 15minit lagi before pukul 12, syafeeq call n wish.
terkejut jugak time tu.
bila jam 12, beberapa lagi sms menjelma.
paling ketara kepelupaan aku bila aku tak ingat macam mana nak cek balance kredit celcom.

dan kebetulan lak my dear fairuz syazwani wish time tu, 
memula tu aku try banyak2 number untuk cek balance, tapi tak berjaya.
ya Allah, tak tahu la kenapa macam hilang ingatan time tu, so sms fai tanya how -_-
time tu memang sangat penat, sampai mahallah je terus tidur tak ingat dunia :)

pagi tu kelas 8.30 dan hari isnin memang kelas agak pack.
lepas habis je kelas, merangkak balik bilik dan sambung tidur. nyum3
aku pergi kelas jalan kaki je sebab dah agak lambat pagi tu.
masa balik dari jauh aku terpandang kat motor aku macam ada satu batang.
ish, siapa la plak put something there.
tapi masa tu kepala otak just fikir katil, tu yang terus balik bilik.

petang tu bila aku turun, aku ke arah motor, 
dan di dashboard tu ada satu kad.
sooooooo sweet okay.
rupanya batang tu adalah batang belon yang belonnya dah terjatuh.
dan malam tu lunch dengan mereka-mereka yang sweet itu ^_^
comel sangat belon tu, colourful as my day ceria with all of you =)

thanks my dear afifah, wardah, sarah and anis liyana ^__^


hari selasa pulak mek eida dan teha ajak makan kat burger bakar di wangsa maju.
best sangat burger bakar situ, tapi sangat segan lah sebab ingat nak pergi dengan geng-geng je.
tengok-tengok semua dak KICT yang aku tak kenal pun #foreveralone.
thanks ajak! teha, eida. memang dah lama pun teringin nak makan situ ^_^'
asyraaf, hazim, amirul, haziq, amin (sorry kalau salah)

dan peristiwa yang paling menyentuh kalbu pada malam rabu tu.
eida ajak teman dia ke klinik, nak medical check-up la konon-konon. cehhhh
time tu aku macam agak percaya la.
tapi malam tu, naluri seorang ibu ni mengatakan dia nak buat surprise XD
mana la tahu nak ajak makan sweet2 ke. candle light dinner ke.
aku pun pakai la cun-cun, baju baru tauuu.
sampai klinik eida bawak aku ke edu, nak bawak aku jumpa someone katanya.

dari jauh aku nampak sarah, ika dan teha pegang kek. 
ha kan dah agak, nak makan-makan XD
dah nak dekat dengan dorang je, terjun la satu air dari tingkat atas T_______T
rupanya ada lagi makhluk yang bersetongkol dari tingkat atas tuang air.
air sabun rasanya.pastu dapat hadiah balingan telur lagi.
rupanya ada arimi, cd, fakhrul and asyraaf jugak.
i iz segan. 



then konon-konon nak makan dah la.
ada kek dan dominos pizza.
dah nak cool2 sikit melantak, datang seragan hendap telur kedua.
unexpected error occur, 
salah satu telur tu adalah telur busuk.
memang terus lari termuntah aku.
i cant describe my feeling that time.
telur tak busuk pun dah busuk apetah lagi telur tembelang.
aku rasa diri ini sangat telur time tu.
dah siap kena twitjek twitter lagi.
nak makan pun sangat loya, terliur je tengok kek and pizza tu !_!

dan rasa happy sikit bila jumpa sebijik telur yang disorok dan dapat baling ke orang lain XD
and terharu dengan ika, sanggup peluk aku even aku sangat keteluran ketika itu.ukhuwah telur..
untuk yang lain jugak, memang dah sama-sama ber'telur' ^_^
republic of 1991 @ UIA, i love u all soooooo much.



dan sabtu tu time gathering republic of 1991 di time square,
time tu nak pergi low yatt, aku nak usyar printer, 
tetibe adam panggil and suruh stop sebab aku dah jalan jauh di depan.
then mereka nyanyi lagu birthday dan dapat hadiah.
thanks a lot mirul, adang and adam.
tak sangka la plak dorang akan bagi benda yang memang aku teringin sangat.
much appreciate !



dan yang indirectly bagi kejutan tu, 
i love all of you.
memories remain unchanged.
walaupun dah meningkat usia, 
tapi inshaAllah jiwa ini tetap muda.
doakan aku tetap di atas jalan yang aku pilih ^_^'
thanks family, friends, and semua yang sentiasa support diri ini.
tak lupa jugak,
happy birthday my twin, Nur Afeeqah sweet 21 :)


Related Post



3 comments:

thanks =)