Monday, August 17, 2015

Pirate ship




Siapa yang pergi Sunway Lagoon, 
tapi tak naik kapal ni memang sangat rugi kot? :)

Kalau pergi USS, ride wajib adalah both (biru dan merah) roller coaster,
Kalau pergi Genting, Solero.
Dan kalau Sunway Lagoon, Pirate Ship ni kot :D

Memula pelik cam nape orang sikit je.
sebab rasanya dekat taman tema lain, benda ni macam simple je.
rupanya dia pusing 360 kot :o

serius time tu rasa nak give up.
tapi nak cover macho jugak.
dan aku rasa aku ni bukan lah sejenis makhluk yang mudah give up kot.
kalau boleh segala perkara dalam dunia ni nak try.
takut, takut jugak.
curious, curious jugak :)
plus, aku rasa kalau tak try, rugi la RM40 huhu..

Lepas naik tu, rasa "feh, cenggini jeke" heh.
#riak #angkuh #istighfarplease.
serius rasa nak naik lagi walaupun turun tu memang pusing nak terkeluar segala isi perut.
----

dan rasanya,
untuk semua perkara yang aku alami sekarang ni,
walaupun sangat rasa nak give up.

Dulu kecik2 disogokkan dengan
"jangan nangis, kalau menangis batal puasa"
kalau benarlah apa dikata tu,
tentu aku kena ganti puasa untuk 29 hari untuk Ramadan yang baru lepas ni.

betapa rasa cannot go lah,
tapi alhamdulillah,
benda boleh cuba kan.
apa tak boleh.

walaupun dah merisikokan diri sendiri,
tapi aku harap,
takkan pernah mengalah.
Its my own decision and hope takkan salahkan orang lain waima apa berlaku :)

---

and even till now,
semua benda terutama pasal future kena decide dalam masa terdekat ni,
sangat tak mampu nak fikir sensorang.
tapi moga istikharah dan istisyarah membantu :)

mungkin lepas dah lepas semua ni,
aku akan rasa macam naik pirate ship ni.
eleh cenggini jeke.
lepas ni banyak lagi cabaran yang menanti.

teringat sharing daripada Ustaz Ismail masa pergi open house dirumah beliau
"mujahadah berbeza disetiap peringkat umur,
sebab hidup ini adalah pertembungan antara hak dan batil.
perlulah sentiasa jihad dan mujahadah.
kalau kita sedar hidup kita ni adalah PERJUANGAN,
kita takkan rasa ada masa yang banyak,
sebab setiap masa kita, perlu diperjuangan"
beliau betul memaknai apa yang nak dibawa kepada anak didik melalui usrah wajib UIAM.
Subhanallah.

Related Post



0 advice(s):

Post a Comment

thanks =)