Wednesday, July 6, 2016

Yaumul Faidzin

setiap orang ada istilah hari kejayaan yang berbeza.

tak layak untuk aku merayakan kejayaan sebulan lepas,
tapi ada kejayaan lain yang mungkin aku boleh raikan.

alhamdulillah ala kulli haal ^_^

-----

untuk sahabat-sahabat dalam support group yang masih 'berperang',
didoakan semoga kalian baik-baik sahaja.
tak mudah.
sungguh tak mudah.
dan hampir mustahil.

tapi tak mustahil.
teruskan berdoa,
dan ambil peluang ini untuk terus dekatkan diri dengan Allah.
ada hikmah besar untuk kita semua.

orang lain takkan faham struggle kalian,
tapi Allah faham.
dan Dia takkan tinggalkan kalian terkapai.
aku yaqin dan sangat yaqin,
raya ni merupakan satu detik yang sangat menyeksakan bagi kalian.
berhadapan dengan masyarakat yang tak faham lebih menyakitkan.
tapi,
try semampu boleh.
usah terlalu memaksa,
juga usah terus give up.
cuba selagi boleh,
try selagi termampu.
hope takde yang beraya di emergency department la ye ^_^'

kita ada 'kueh' raya yang lain daripada orang lain.
teruskan dengan kueh raya itu utk mendapatkan yaumul faidzin,
one fine day,
inshaAllah.

yang penting, teruskan berpantang ye.
memang menggugat juga la raya2 ni.
tapi alhamdulillah, aku dah tak perlu pantang :D

Selamat hari raya Aidilfitri
Maaf Zahir batin


nah belanja teh sikit :D

---

ujian istiqamah akan terus bersama selepas Ramadan.
teruskan menjadi hamba rabbani,
bukan hamba ramadan.

Related Post



2 comments:

  1. Efaaaaaaaaaaa! Taqabbalallah minna wa minkum. Kenapa aku rasa kau dah lamaaa hilang? XOXO from jogja

    ReplyDelete
  2. Ameen.

    Aku syak kau tak tgk TV ni ain. Sbb tu rasa aku hilang :)

    ReplyDelete

thanks =)